شبکه اجتماعی فیسبوک مشخصات، پیامها و دیگر اطلاعات کاربران خود را در اختیار شرکتهای تبلیغاتی میگذارد تا بدانند با چه کسانی سروکار دارند.
وایمکس نیوز - فیسبوک سپس تبلیغات اینترنتی را فراخور مشخصات و پسندهای هر کاربر به سراغ وی می فرستد. برای مثال وقتی کاربران زن وضعیتشان در فیسبوک را از حالت مجرد تغییر میدهند و خبر میدهند که نامزد کردهاند فوری سیل تبلیغات تالارهای عروسی به سویشان سرازیر میشود. یا برای مردان میانسالی که موتورسواری را جزو علایقشان اعلام کردهاند تبلیغ انواع موتورها ارسال میشود. به نظر برخی از تحلیلگران فیسبوک با داشتن چنین امکاناتی به یکی از نیرومندترین ابزارهای بازاریابی تبدیل شده است. اما به نظر سازمانهای دفاع از حریم خصوصی کاربران، فیسبوک از اطلاعاتی استفاده میکند که آنها فقط با دوستانشان در میان گذاشتهاند و این عمل فیسبوک نوعی شنود است.
اما مقامات فیسبوک چنین نظری ندارند و معتقدند فیسبوک فقط تبلیغات مورد علاقه کاربران را برایشان ارسال میکند و در واقع پیوندی دو سویه بین کاربر و فراهمکنندگان خدمات مورد علاقه کاربر برقرار میکند.